Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Login op je account of maak een account aan om een retour aan te vragen. Zodra je retouraanvraag goedgekeurd is, ontvang je per e-mail instructies om je bestelling te retourneren.

We vragen je om een account aan te maken zodat we alle gegevens van je direct beschikbaar hebben. Op deze manier kunnen we de retourzending zo optimaal mogelijk laten verlopen. Mocht je liever geen account willen aanmaken, dan kun je de retour aanmelden door een mail te sturen naar info@meerdanlicht.nl. Let op de verwerking van je retour kan dan langer duren.

Let op: retourneer de producten zoveel mogelijk in de originele verpakking. Beplak, besticker of beschrijf deze niet!

Wat kost het retourneren van mijn bestelling?

De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. Het bedrag is afhankelijk van het gewicht en de grootte van het pakket.

Mag ik een product zonder originele verpakking retourneren?

Stuur het product zo compleet en netjes mogelijk in de originele verpakking retour.

Als een verpakking het toelaat om het product te beoordelen zonder de verpakking te beschadigen, is er geen reden om de originele verpakking niet onbeschadigd terug te sturen. Indien dit wel gebeurt, mogen wij er voor kiezen om de kosten voor een nieuwe verpakking op de consument te verhalen. Dit kan oplopen tot 30% van de verkoopprijs

Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?

Heb je een artikel retour gestuurd en al betaald? We verwerken je retour zo snel mogelijk en betalen het bedrag terug op dezelfde manier zoals de bestelling ook betaald is. Hier is geen uitzondering op mogelijk. Dit doen wij uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding en ontvangst van de retour.

Maak je gebruik van Klarna, dan passen we je openstaande saldo aan zodra we je retour hebben ontvangen en verwerkt. Door de verwerkingstijd bij Klarna kan dit enkele dagen duren. 

 
Tot wanneer kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt voor iedere bestelling een zichttermijn van 14 dagen, dit termijn geldt vanaf de dag dat je de complete bestelling in huis hebt. Het retourtermijn is 14 dagen, dit betekend dat je de bestelling na aangeven van retourneren, binnen 14 dagen moet retourneren. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Waarom moet ik een account aanmaken om mijn product te retourneren?

We vragen je om een account aan te maken zodat we alle gegevens van je direct beschikbaar hebben. Op deze manier kunnen we de retourzending zo optimaal mogelijk laten verlopen. Mocht je liever geen account willen aanmaken, dan kun je de retour aanmelden door een mail te sturen naar info@meerdanlicht.nl. Let op de verwerking van je retour kan dan langer duren.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Is het product toch niet wat je zocht en is het in de originele staat en onbeschadigd? Meld je retour dan binnen 14 dagen aan via je account. Zodra je retouraanvraag is goedgekeurd, ontvang je per e-mail instructies om je bestelling te retourneren. 

Je kunt een product alleen retourneren als het te retourneren product voldoet aan de volgende voorwaarden. Uiteraard mag je het product bekijken zoals je dit ook in de winkel zou doen, een geopende verpakking is geen probleem. 

  • De retourzending wordt alleen geaccepteerd indien de verpakking en het product onbeschadigd zijn en het product ongebruikt (100% nieuwstaat) is.
  • De kosten voor het retourneren zijn geheel voor eigen rekening.
  • Ga netjes om met het product en de verpakking. Beschrijf of beplak de verpakking niet.

Wanneer het product niet aan alle voorwaarden voldoet laten we je er niet mee zitten. We bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waarde vermindering is. 

Wat is de status van mijn retour?

Door de drukte worden retour gestuurde artikelen later verwerkt dan je van ons gewend bent. We vragen je om 10 werkdagen af te wachten. Je krijgt van ons een e-mail zodra je retour verwerkt is.


Heb je je antwoord niet kunnen vinden?

Waar gaat je vraag over?