Cookies

Deze website gebruikt cookies. Kijk hier voor onze privacyverklaring.

chevron-down
Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers op websites te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en boeiend zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
chevron-down
Geeft toestemming voor het verzenden van gebruikersgegevens met betrekking tot advertenties naar Google.
chevron-down
Geeft toestemming voor gepersonaliseerde advertenties.
chevron-down
Voorkeurscookies stellen een website in staat om informatie te onthouden die de manier waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, verandert, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op de veelgestelde vragen. Als het antwoord op jouw vraag er niet tussen staat of je wilt graag meer weten, dan mag je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij staan graag voor je klaar. Je kunt ons bereiken via de mail op klantenservice@meerdanlicht.nl of via telefoon  (+31) 024 - 21 20 360 van maandag t/m vrijdag. We streven ernaar om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Algemeen

Wie is Meerdanlicht.nl? ↓

Meerdanlicht.nl is dé online specialist op het gebied van lampen en verlichting. Wij hebben het breedste assortiment lampen volgens de laatste woontrends. Bij ons kun je terecht voor een nieuwe hanglamp, plafondlamp, tafellamp, wandlamp of vloerlamp. Maar ook hebben wij de nieuwste slimme verlichting van o.a. Philips Hue, ventilatoren voor een koel huis en een breed assortiment buitenverlichting. Kortom wij bieden een oplossing voor elk verlichtingsprobleem. Start met shoppen op onze webshop. Kom je er niet aan uit? Wij staan graag voor je klaar om je te helpen bij het vinden van jouw ideale lamp.

Hebben jullie een showroom waar ik de lampen kan bekijken? ↓

Wij hebben geen showroom omdat de volledige verkoop via onze webshop verloopt. Wij proberen je daarom zo uitgebreid mogelijk te informeren met foto’s en informatie over onze producten. Mochten er toch nog vragen zijn, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Levering en verzending

Betaal ik verzendkosten? ↓

Boven de € 50 zijn verzendkosten gratis, daaronder zijn de verzendkosten € 4,95 bij DHL en € 5,95 bij PostNL. Lees hier alles over verzending.

Let op: DHL kan je gebruiken tot 21.30 uur. Wil je het product toch graag de volgende dag in huis (mits op voorraad) kies dan voor PostNL.

Met welke pakketdienst wordt mijn bestelling bezorgd? ↓

Alle leveringen worden standaard verzonden met DHL. Het is ook mogelijk om tegen betaling te kiezen voor PostNL. Voor bestellingen onder de € 50,- bedragen deze kosten € 5,95, daarboven € 1,00.

Hoe kan het dat mijn bestelling toch door PostNL wordt geleverd? ↓

Alle leveringen van Meerdanlicht.nl worden standaard verzonden met DHL. Mocht het pakket afwijken van het formaat of te groot zijn dan wordt de bestelling overgedragen aan PostNL.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd? ↓

Een groot deel van ons assortiment is op voorraad in ons magazijn. Wanneer er bij een product 'op voorraad' staat en je bestelt deze op een werkdag voor 23:45, dan wordt dit product dezelfde dag nog verstuurd. Wanneer een product niet uit voorraad leverbaar is, zie je een verwachte levertijd staan.

Bestelling die na 21.30 binnen komen met standaard DHL verzending worden niet meer dezelfde dag verwerkt. Wil je het product toch de volgende dag in huis hebben kies dan voor PostNL.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen? ↓

Je kan de status van jouw bestelling opvragen via de orderstatus pagina. De verwachte levertijd wordt hier per product aangegeven. Binnen dit termijn verwachten we het product in ons magazijn te ontvangen én naar jou te verzenden. Mocht de levertijd verstreken zijn, neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling volgen via een Track & Trace code? ↓

Op het moment dat jouw bestelling door ons magazijn wordt verzonden ontvang je een mail ter bevestiging. In deze mail staat jouw Track & Trace code die je kan gebruiken om je bestelling te volgen.

Wat gebeurt er als ik producten bestel met verschillende levertijden? ↓

Bestellingen worden pas verzonden wanneer deze compleet zijn. Dit betekent dat de langste levertijd geldt voor de gehele bestelling. Het is mogelijk om een deellevering aan te vragen door een e-mail te sturen naar info@meerdanlicht.nl onder vermelding van je ordernummer.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen? ↓

Tijdens het bestelproces kun je ervoor kiezen om een bestelling af te halen bij een DHL (servicepunt), Pakje gemak van PostNL of bij ons magazijn. Hiervoor vragen wij een toeslag van € 1,00.

Ik heb voor 23:45 besteld, maar nog niets ontvangen. ↓

Wanneer een product direct leverbaar is, wordt dit altijd vermeld op de betreffende productpagina en wordt de bestelling de volgende dag al thuis bezorgd. Bestellingen worden echter pas verzonden zodra deze compleet zijn, dit betekent dat de langst durende levertijd geldt voor de gehele bestelling.

Het is mogelijk om een deellevering aan te vragen door een e-mail te sturen naar info@meerdanlicht.nl onder vermelding van je ordernummer.

Mijn bestelling is beschadigd geleverd. ↓

Dat vinden we erg vervelend! Om je zo spoedig mogelijk te helpen, stuur je een e-mail naar info@meerdanlicht.nl met de volgende gegevens:

  • Het betreffende ordernummer
  • Een foto van het beschadigde product
Ik heb een verkeerd artikel geleverd gekregen.↓

Dat vinden we erg vervelend! Om je zo spoedig mogelijk te helpen, stuur je een e-mail naar info@meerdanlicht.nl met de volgende gegevens:

  • Een foto van het verkeerd geleverde product
  • Een foto van de streepjescode op de originele verpakking
  • Een foto van de pakbon van je bestelling

Retourneren

Kan ik een product ruilen? ↓

Ben je niet helemaal tevreden over het product dan heb je 14 dagen bedenktijd om het product terug te sturen. De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. Je retour kan je aanmelden via onze retourpagina.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren? ↓

Op onze retourpagina kan je eenvoudig je retour aanvragen. Zodra je retouraanvraag goedgekeurd is, ontvang je per e-mail instructies om je bestelling te retourneren.

Let op: retourneer de producten zoveel mogelijk in de originele verpakking. Beplak, besticker of beschrijf deze niet!

Wat kost het retourneren van mijn bestelling?↓

De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. Het bedrag is afhankelijk van het gewicht en de grootte van het pakket.

Mag ik een product zonder originele verpakking retourneren? ↓

Stuur het product zo compleet en netjes mogelijk in de originele verpakking retour.

Als een verpakking het toelaat om het product te beoordelen zonder de verpakking te beschadigen, is er geen reden om de originele verpakking niet onbeschadigd terug te sturen. Indien dit wel gebeurt, mogen wij er voor kiezen om de kosten voor een nieuwe verpakking op de consument te verhalen. Dit kan oplopen tot 30% van de verkoopprijs

Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort? ↓

Stuur het product zo compleet en netjes mogelijk in de originele verpakking retour.

We storten het geld terug op dezelfde manier zoals de bestelling ook betaald is. Hier is geen uitzondering op mogelijk. Dit doen wij uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding en ontvangst van de retour.

Bestellen en betalen

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? ↓

Dat kan, zolang je bestelling nog niet verzonden is kun je deze wijzigen of annuleren. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Kan ik de afleverdatum of het adres nog wijzigen? ↓

Dat kan, zolang je bestelling nog niet verzonden is. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice zodat wij dit zo snel mogelijk kunnen verwerken.

Kan ik veilig betalen? ↓

Bij Meerdanlicht kan je veilig online betalen op verschillende manieren. Je kan betalen via iDEAL, AfterPay (hiervoor rekenen wij € 0,99 betaalkosten), Apple Pay, Bankoverschrijving, Creditcard of via Bancontact/Mister Cash. Alle online betalingen op Meerdanlicht.nl worden verwerkt door MultiSafepay. Persoonlijke gegevens worden enkel gebruikt voor het verwerken en verzenden van jouw bestelling. Bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.

Kan ik achteraf betalen? ↓

Ja, het is mogelijk om achteraf te betalen. Dit kan doormiddel van AfterPay of Creditcard.

Service en garantie

Hoe lang is de garantie op mijn product? ↓

De wettelijke garantieperiode is twee jaar. Er zijn producten, waaronder lichtbronnen, die een andere garantieperiode kennen, dit staat altijd vermeld bij de productinformatie. Kijk voor meer informatie over de garantieperiode bij de specificaties van het product.

Ik wil een product aanmelden voor reparatie. ↓

Heeft een product nog garantie en vertoont deze gebreken? Stuur dan een e-mail naar info@meerdanlicht.nl met de volgende gegevens:

  • Het betreffende ordernummer
  • Een foto (wanneer mogelijk) van het defect

Wij zullen er voor zorgen dat dit zo goed mogelijk wordt opgelost voor je.

Mijn Philips (Hue) product werkt niet meer. ↓

Philips geeft aan problemen met (Hue) producten zelf op te willen lossen, om zo vervolgens hun producten verder te kunnen optimaliseren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van Philips via 00800 - 7445 4775. Onze ervaring is dat je door hen goed en snel wordt geholpen. Mocht er onverhoopt toch een probleem zijn, neem dan contact met ons op.

Klantenservice

Hoe kan ik contact met jullie opnemen? ↓

Je kan onze klantenservice bereiken per mail via klantenservice@meerdanlicht.nl of telefonisch op telefoonnummer  (+31) 024 - 21 20 360. We streven ernaar om je vraag zo snel mogelijk en vakkundig te beantwoorden.

Wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar? ↓

Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00u en 17.00u.

Voor de actuele openingstijden van onze klantenservice willen we je verwijzen naar onze klantenservicepagina

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht? ↓

We vinden het erg vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over onze service. Graag ontvangen we je klacht om deze naar tevredenheid te kunnen oplossen. Wij willen je vragen om een klacht te melden via klantenservice@meerdanlicht.nl. Binnen 48 uur ontvang je een antwoord van ons. Mocht je niet tevreden zijn met de geboden oplossing, dan wijzen wij je erop dat wij zijn aangesloten bij Webshop Keurmerk. Zij kunnen de klacht ook in behandeling nemen.

Mag ik een sticker verwijderen die op een lamp zit? ↓

Nee, deze stickers mogen niet worden verwijderd van de lamp. Het is volgens de wet verplicht om op producten informatie te verstrekken over het product. De plek waar deze informatie geplaatst wordt is afhankelijk van de wettelijke gestelde eisen. Deze stickers met informatie dienen permanent te zijn en mogen niet verwijderd worden.

Wanneer de wettelijke stickers worden of zijn verwijderd van de lamp is het volgens de wet niet meer toegestaan om het product nog te gebruiken, aangezien het product niet meer compleet is en niet meer als veilig wordt geacht.

Ik heb een probleem met het dimmen van mijn lampen. ↓

Het correct dimmen van lampen kan lastig zijn en kent veel aspecten waar je rekening mee dient te houden. Wij geven op onze pagina ‘Het dimmen van lampen’ stapsgewijs uitleg hierover, neem dit eerst goed door. Mocht je er toch niet uit komen, neem dan contact met op met onze klantenservice. Wij helpen je graag

Help er zit condens in mijn buitenlamp, wat nu? ↓

Condens in de buitenlamp is niet erg en kan zijn ontstaan door temperatuurverschil. De lichtbronnen van tegenwoordig worden niet meer zo warm als vroeger. Door de hitte verdampte het vocht sneller. In de meeste armaturen zit een gaatje om het vocht te reguleren. Het ene armatuur zal meer last hebben van condensvorming dan het andere. Zodra de weersomstandigheden weer veranderen zal ook de condens verdwijnen. Geen zorgen dus.

trengo